Trening asertywności (2 dni)

Trening asertywności (2 dni)

Asertywność to modny termin, często o negatywnych konotacjach. W istocie postawa i zachowania asertywne przynoszą wymierne korzyści, ale wiążą się z określonymi zagrożeniami.
Wiedza o asertywności zdobyta na naszym szkoleniu, jak również poznane techniki asertywnych zachowań pozwolą Państwu świadomie kształtować swoje relacje w życiu zawodowym i prywatnym.

Cel szkolenia:

Przedstawienie zalet i zagrożeń postawy asertywnej w kontaktach interpersonalnych oraz trening technik i zachowań asertywnych.

Program:

  • Rola asertywności w funkcjonowaniu organizacji
    • Podstawowe informacje o asertywności
    • Prawa asertywne
    • Postawa asertywna
    • Style zachowań
  • Autodiagnoza
    • Autodiagnoza własnego stylu zachowań
    • Umiejętność określania własnych granic w relacjach interpersonalnych
  • Wyrażanie opinii
    • Asertywne wyrażanie niepopularnych opinii
    • Jak i kiedy asertywnie krytykować innych? (zasady udzielania informacji zwrotnej; asertywne wyrażanie opinii)
    • Asertywne przyjmowanie krytyki
    • Techniki asertywnego radzenia sobie z krytyką
      (m. in.: zamglanie; precyzowanie; zamiana oceny na opinię, technika FURA)
    • Jak i kiedy udzielać pochwał?
    • Zasady przyjmowania pochwał
  • Asertywna prośba i asertywna odmowa
    • Jak odmawiać prośbom innych ludzi?
    • Stopniowanie reakcji w wyrażaniu uczuć negatywnych
    • Technika „Komunikat od ja”
    • Asertywne wyrażanie próśb
    • Asertywne przyjmowanie odmowy
  • Agresja i gniew
    • Techniki asertywnego radzenia sobie z agresją
    • Asertywne wyrażanie gniewu
  • Postawa asertywna i kształtowanie asertywnych relacji
    • Rola asertywnej komunikacji w życiu zawodowym
    • Zalety i zagrożenia płynące z przyjmowania postawy asertywnej
    • Asertywność w kontakcie z klientem
    • Asertywność w pracy w zespole
    • Asertywność w kontaktach służbowych

Rozwijane kompetencje:
komunikatywność, skuteczność osobista, asertywne wyrażanie opinii, próśb, odmowa, reagowanie na pochwały, krytykę i agresję, kształtowanie asertywnych lub nieasertywnych postawy, relacji oraz zachowań w kontaktach interpersonalnych

Grupa szkoleniowa:
pracownicy różnych szczebli, od 8 do 15 osób, optymalnie 12 osób

Uwagi:
Optymalny czas szkolenia – dwa dni po 8h – może być modyfikowany w zależności od potrzeb Klienta. Podobnie zakres szkolenia – możemy skupić się na najważniejszych dla Państwa problemach lub dopasować ćwiczenia i symulacje do specyfiki Państwa zespołu oraz branży Państwa firmy.