Sprzedaż przez telefon (2 dni)

Sprzedaż przez telefon (2 dni)

Jak często zdarza się Tobie, że przychodzisz do pracy, siadasz przy swoim biurku i zaczynasz drżeć już na sam widok telefonu? „Po drugiej stronie słuchawki” będą pytania, pretensje, uwagi, reklamacje…

Nie musi tak być. Telefon jest idealnym narzędziem do komunikowania się. Narzędziem, które pozwala zaoszczędzić zarówno Twój jak i klienta czas. I może nieść za sobą wiele satysfakcji z wykonywanej pracy.

Trzeba umieć korzystać z telefonu!

Cel szkolenia:    Nabycie/udoskonalenie umiejętności umożliwiających profesjonalną obsługę klienta i sprzedaż za pomocą telefonu.

Zakres treningu:

  • Praca z telefonem
    • Do czego służy telefon? (rodzaje telemarketingu)
    • Przygotowanie się do rozmowy telefonicznej
    • Stres „pierwszego telefonu”
    • Czas trwania rozmowy
    • Jak zaplanować rozmowę?
    • „Czy radzę sobie z telefonem?”
  • Etapy rozmowy telefonicznej
    • Otwarcie
    • Referencje
    • Pytanie o czas
    • Wyjaśnienie celu
    • Sondowanie
    • Pozytywne podsumowanie
    • Eliminowanie obiekcji
    • Zamknięcie
    • Zakończenie rozmowy
  • Odbieranie telefonów
    • Przedstawianie się
    • Badanie celu
    • Zasugerowanie rozwiązania
    • Zakończenie rozmowy
    • „Czy umiesz poprawnie odebrać telefon?”
  • Radzenie sobie z trudnym klientem
    • Metody radzenia sobie z negatywnymi stwierdzeniami klientów i z krytyką
    • Metody odmawiania
    • Skuteczne wykorzystywanie języka perswazji w rozmowie z trudnym klientem.
    • Panowanie nad stresem

Rozwijane kompetencje:
komunikatywność, aktywne słuchanie, badanie potrzeb Klienta, prezentacja i autoprezentacja przez telefon, rozpoznawanie i pokonywanie obiekcji, język korzyści, język perswazji, budowanie relacji, radzenie sobie ze stresem

Grupa szkoleniowa:
pracownicy działów telefonicznej obsługi klienta, sprzedaży, reklamacji, telemarketerzy, pracownicy pierwszego kontaktu, konsultanci, nowi pracownicy, absolwenci, od 6 do 15 osób, optymalnie 8-12 osób

Uwagi:
Optymalny czas szkolenia – dwa dni po 8h – może być modyfikowany w zależności od potrzeb Klienta. Podobnie zakres szkolenia – możemy skupić się na najważniejszych dla Państwa elementach rozmowy telefonicznej oraz dopasować ćwiczenia i symulacje do specyfiki Państwa firmy.