Techniki sprzedaży (2 dni)

Techniki sprzedaży (2 dni)

Kluczem do sukcesu każdej firmy jest skuteczność sprzedawców oferujących Klientom jej produkty i usługi. Doskonalenie kompetencji sił sprzedaży to nieustanny proces w firmach, które nie chcą pozostać w tyle za konkurencją, bo… niezależnie od wrodzonego talentu, to trening czyni mistrza!

Cel szkolenia:    Wzrost skuteczności Uczestników poprzez trening umiejętności sprzedażowych.

Zakres treningu:

  • Proces sprzedaży
  • Trójkąt satysfakcji Klienta
  • Model AIDA
  • Profesjonalna postawa sprzedawcy
  • Badanie potrzeb Klienta
  • Prezentacja oferty (i autoprezentacja)
    • Znaczenie pierwszego wrażenia
    • Sprzedaż przez potrzeby
    • Sprzedaż przez korzyści
  • Rozpoznawanie i pokonywanie obiekcji
  • Podbijanie wartości rachunku (cross-selling, up-selling)
  • Sposoby finalizacji sprzedaży
  • Sprzedaż jednorazowa a długofalowa
  • Obsługa posprzedażowa i budowanie relacji z Klientem
  • Typologia Klientów

Rozwijane kompetencje:
komunikatywność, aktywne słuchanie, badanie potrzeb Klienta, prezentacja i autoprezentacja, budowanie pierwszego wrażenia, rozpoznawanie i pokonywanie obiekcji, język korzyści, język perswazji, budowanie relacji

Grupa szkoleniowa:
handlowcy, sprzedawcy, doradcy klienta, kierownicy zespołów sprzedażowych, od 6 do 15 osób, optymalnie 8-12 osób

Uwagi:
Optymalny czas szkolenia – dwa dni po 8h – może być modyfikowany w zależności od potrzeb Klienta. Podobnie zakres szkolenia – możemy skupić się na najważniejszych dla Państwa elementach procesu i technikach sprzedaży lub dopasować ćwiczenia i symulacje do specyfiki Państwa zespołu oraz branży Państwa firmy.